Forza Horizon 5 Pic 6 www.vkeygame.com

نقد و بررسی بازی Forza Horizon 5

اوج هیجان در مکزیک با Forza Horizon 5

زمان عرضه

این بازی در تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۸ آبان 1400) در نمایشگاه E3 2021 پس از سه سال از نسخه چهارم برای ویندوز، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس / اس منتشر شد.

 

Forza Horizon 5 Png 3 www.vkeygame.com

Forza Horizon ۵ یک بازی ویدئویی مسابقه ای در سال ۲۰۲۱ است که توسط استودیوی Playground Games ساخته و منتشر شده است. این پنجمین عنوان فورزا هورایزن و دوازدهمین قسمت اصلی سری فورزا است. این بازی در یک فضای تخیلی از مکزیک ساخته شده است.

این بازی با استقبال خوبی مواجه شد و پس از انتشار به یک موفقیت تجاری تبدیل شد؛ در هفته اول بیش از ده میلیون نفر این بازی را خریداری کردند که بزرگ ترین عرضه برای یک بازی استودیوی ایکس باکس گیم پس بود. این بازی در مراسم The Game Awards ۲۰۲۱ موفق به کسب سه جایزه از سوی هیات داوران شد و برای کسب بیش ترین امتیاز، با Half Life 2 به رقابت پرداخت.

 

گیم پلی

این بازی دارای بزرگترین نقشه در کل سری 5 Forza Horizon است که 50٪ بزرگتر از نسخه قبلی خود، Forza Horizon 4 است.

Forza Horizon 5 Png 2 www.vkeygame.com
Forza Horizon 5 Pic 3 www.vkeygame.com

این نقشه توسط مدیر خلاق Mike Brown (مایک براون) به عنوان یکی از متنوع ترین نقشه های Forza Horizon که این تیم ساخته است، توصیف شد. این نقشه بصورت جهان‌باز و شامل یک آتشفشان فعال، جنگل ها و سواحل، معابد باستانی مایاها و شهرها و شهرهایی مانند گواناخواتو است. بازیکنان می توانند آزادانه جهان باز را کاوش کنند، اگرچه می توانند در مسابقات چند نفره نیز شرکت کنند و حالت کمپین را کامل کنند.

Forza Horizon 5 Pic 5 www.vkeygame.com

از مشخصات بازی می‌شود به موارد زیر اشاره کرد:

  1. هم ماشین های موجود در بازی و هم شخصیت بازیکن را می توان به طور گسترده سفارشی کرد.
  2. بازیکنان می‌توانند آهنگ‌ها و آهنگ‌های سفارشی انتخابی خودشان را برای ماشین‌ها ایجاد کنند.
  3. تعویض موتور، تعویض پیشرانه یا نصب کیت‌های بدنه روی خودروهای خاص انجام دهند.
  4. این بازی اولین بازی در فرنچایز است که از ردیابی پرتو خورشید بر روی اتومبیل ها پشتیبانی می کند.

بازی یک سیستم آب و هوای جدید (آب و هوای محلی) را معرفی می کند که در آن بازیکنان می توانند از یک طرف نقشه بازدید کنند و به طور قابل مشاهده طوفان را ببینند. از آنجایی که مکزیک کشوری بسیار وسیع با چنین دامنه وسیعی از ارتفاعات است، آب و هوای متعدد در بازی تقریباً همزمان ظاهر می شود. چهار فصل هنوز وجود دارد اما بر یازده بیوم منحصر به فرد اطراف نقشه تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، در فصل خشک، طوفان های گرد و غبار ظاهر می شود، در حالی که طوفان های گرمسیری در طول فصل طوفان پاییز رخ می دهد.جزئیات دیگر در جنگل است که در آن محیط به آب و هوای در جریان بازی واکنش نشان می دهد. نمونه‌ای از آن پرواز برگ‌ها در همه جا است.

Forza Horizon 5 Pic 11 www.vkeygame.com

Forza Horizon 5 همچنین یک Horizon Arcade کاملاً جدید را معرفی می کند. که شامل مجموعه‌ای از بازی‌های Multiplayer هست که در کل نقشه پخش شده است.

  • یکی از این بازی‌های چندنفره کوچک «Piñata pop» نام دارد که در آن هواپیمای باری Festival Horizon، پیناتاها را رها می‌کند. هدف این است که با کمک سایر بازیکنان تا آنجایی که می توانند پیناتاها را پخش کنند.
  • همچنین «EventLab» را معرفی می‌کند، مجموعه ابزاری که در آن بازیکنان می‌توانند بازی‌های سفارشی، مسابقه‌ها و موارد دیگر را بسته به ترجیح شخصی خود ایجاد کنند.
  • قابلیت جدیدی به نام «Forza Link» معرفی شد. به گفته براون، این یک دستیار هوش مصنوعی است که وضعیت فعلی بازیکنان را ردیابی می کند و به آنها کمک می کند تا با بازیکنان دیگر به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنند و با هم بازی کنند. «Forza Link» همچنین می‌تواند سیستم‌های GPS بازیکنان را در صورتی که دعوت بازیکن دیگری را بپذیرند، پیوند دهد.
  • تمجیدها، جدید در سری Forza Horizon، به بازیکنان این امکان را می دهد که برای انجام کارهای خاص امتیاز و جوایز جمع کنند. قفل برخی از وسایل نقلیه تنها با تکمیل افتخارات باز می شود. بیش از 1800 جایزه برای بازیکن وجود دارد که باید به آن دست یابد.

 

 این بازی دارای بیش از 600 وسیله نقلیه دارای مجوز است.

Forza Horizon 5 Pic 7 www.vkeygame.com


این بازی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و پس از انتشار به موفقیت تجاری تبدیل شد.

این بازی برنده سه جایزه با رأی هیئت داوران در The Game Awards 2021 شد و برای اکثر بردها با Hazelight’s It Takes Two برابر شد.

Forza Horizon 5 از زمان انتشار خود شاهد به‌روزرسانی‌های محتوایی و رفع باگ‌های زیادی بوده است. به روز رسانی محتوای ماهانه شامل اتومبیل های جدید، کلکسیون، بوق، لباس و غیره می شود.

 

گالری عکس

تریلر

XBOX & PC
اطلاعات اصلی
پلتفرم‌ها :
PC، Xbox One،Xbox Series X/S
ژانر :
جهان باز، مسابقه/ رانندگی
توسعه دهنده :
Playground Games
ناشر :
Xbox Game Studios
NA:
9 نوامبر 2021
۱۸ آبان ۱۴۰۰
ژانر اصلی
ورزشی
شبیه سازی
ژانر فرعی
شبیه ساز رانندگی
ریسینگ
جهان باز
مدت زمان لازم برای تمام کردن بازی به ساعت:
داستان اصلی
0
داستان اصلی و فرعی
0
همه چیز
0
همه سبک‌ها
0
امتیازات بازی
IGN Score 100%
Metacritic Score 92%
Gamespot Score 90%
Vkeygame Score 100%

فهرست مطالب

mahanmoonspell

mahanmoonspell

" I don't like to lose at all." Just hit the restart button and try again
از بازی خوشت میاد؟

از لینک زیر وارد فروشگاه شو

Forza Horizon 5 Pic 6 www.vkeygame.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *